Conferència «Estrés de les poblacions marines, adaptació als canvis» de Pol Capdevila
Pol Capdevila Lanzaco (Cornellà del Terri, 1990) és un biòleg evolutiu gironí que actualment treballa com a professor ajudant doctora la Universitat de Barcelona (UB). La seva trajectòria combina recerca internacional i passió per entendre com funciona la vida al mar.
Després de doctorar-se en Ecologia Marina a la UB el 2017, va marxar a la Universitat d’Oxford gràcies a una beca postdoctoral Ramón Areces, on va continuar aprofundint en l’estudi de les poblacions marines. El 2020 va fer un pas més i es va incorporar a la Universitat de Bristolcom a investigador associat, alhora que mantenia la col·laboració amb Oxford com a investigador visitant.
El 2022 va tornar a Catalunya amb una Beca María Zambrano, que li va permetre reincorporar-se a la UB, on posteriorment es va convertir en Professor Lector. Al llarg de la seva carrera, ha publicat una trentena d’articles científics en revistes de gran prestigi, com Nature, Science Advances o Ecology Letters.
